ANPC verifică site-urile chinezești de shopping Temu și Shein și îi avertizează pe consumatori să fie precauți înainte de a face achiziții.
ANPC a anunțat că verifică site-urile de cumpărături și aplicațiile care operează ca piețe online, inclusiv Temu și Shein, ambele din China, fiind puternic promovate în România.
Verificările sunt concentrate pe posibile practici comerciale incorecte, inclusiv reduceri neautentice și practici agresive, precum dark patterns și pressure-selling. ANPC îndeamnă consumatorii să se informeze în detaliu înainte de a face cumpărături online, inclusiv să analizeze caracteristicile produselor, prețurile, costurile de livrare și informațiile despre comerciant și modalitățile de plată.
Consumatorii sunt sfătuiți să consulte secțiunea „Termeni și condiții” a site-ului înainte de a achiziționa produse și să verifice informațiile esențiale, inclusiv datele de identificare ale comerciantului, caracteristicile produsului, prețul cu toate taxele incluse și modalitățile de plată și livrare. În cazul în care întâmpină probleme, se recomandă rezolvarea directă cu operatorul economic și, în cazul în care aceasta nu reușește, consumatorii se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor din cadrul ANPC.
Dacă operatorul economic are sediul în alt stat european, consumatorii se pot adresa Centrului European al Consumatorilor din România. Acesta îi poate ajuta gratuit în cazul în care întâmpină probleme cu produse sau servicii achiziționate din alte state europene, îi poate informa gratuit despre drepturile lor în timpul călătoriilor în alte state europene și le poate oferi sprijin gratuit în cazul în care au o plângere împotriva unei companii europene. Dacă problema nu poate fi rezolvată pe alte căi, aceștia pot formula o reclamație accesând platforma online a ANPC în cazul operatorilor economici cu sediul în România.