În Germania, oprirea stimulentelor guvernului de la Berlin a determinat scăderea vânzărilor de automobile electrice şi se aşteaptă ca motoarele tradiţionale să crească în ianuarie 2024: diesel, benzină şi GPL.
Potrivit datelor publicate de Asociaţia Germană a Industriei Auto, odată cu încetarea stimulentelor oferite de guvernul de la Berlin, vânzările de maşini electrice au scăzut drastic în Germania în ianuarie 2024, marcând o reducere clară de 54,9% faţă de decembrie 2023.
De asemenea, există o criză pentru maşinile hibride plug-in, care au scăzut din nou cu 19,6% în prima lună a anului 2024, în timp ce motoarele tradiţionale, adică motoarele cu ardere internă, se întăresc.
Asociaţia germană evidenţiază modul în care vânzările de maşini diesel au crescut cu 9,5% urmate de modelele pe benzină, +9,1%: un salt puternic şi pentru maşinile alimentate cu GPL, cu un surprinzător +43,9%.
Potrivit site-ului Carscoops, care a prezentat ştirea, în ianuarie 2024, redresarea vânzărilor de modele de motoare cu ardere nu a fost suficientă pentru a susţine piaţa auto din Germania, care a pierdut 11,7 puncte procentuale faţă de luna decembrie.
Scăderea vânzărilor a fost făcută şi mai acută de sfârşitul stimulentelor din ţară care au afectat înmatriculările de maşini electrice.
După cum afirma în Wall Street Journal Constantin Gall, directorul firmei de analiză EY, „slăbiciunea economiei, costurile mari de finanţare şi tensiunile geopolitice considerabile duc la reticenţa de a cumpăra atât din partea persoanelor fizice, cât şi a companiilor”.
Lipsa stimulentelor va fi o mare provocare pentru producătorii de automobile, atât de mult încât, adaugă Gall: „2024 va fi probabil un an dificil pentru industrie”.
Pentru anul în curs, conform declaraţiilor Asociaţiei Germane a Industriei Auto, se preconizează o creştere globală de 2% pe piaţa auto, ajungând la 77,4 milioane de unităţi, o cifră care aproape că va egala nivelul pre-pandemie care fusese 78,8 milioane.