ANPC a amendat cu 5 milioane de lei peste 230 de magazine Mega Image

39 0

ANPC a controlat în ianuarie 233 de unități Mega Image pe care le-a amendat pentru neregulile constatate cu 485 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 5,1 milioane lei. Există propunerea inspectorilor de închidere temporară, pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru nouă locații și propunere de închidere temporară pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru opt magazine.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în a doua jumătate a lunii ianuarie a anului 2024, o amplă acțiune de verificare a modului în care este respectată legislația în vigoare în magazinele lanțului Mega Image, din întrega țară.

Până în acest moment, au fost controlate 233 de unități, iar pentru neregulile constatate au fost aplicate următoarele sancțiuni:

  • 485 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 5,1 milioane lei;
  • 99 avertismente;
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor găsite ca fiind neconforme, în valoare de 65.000 lei;
  • oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor, pentru 17 magazine;
  • propunere de închidere temporară, pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 9 locații;
  • propunere de închidere temporară pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru 8 magazine.

Principalele abateri constatate de comisarii ANPC au fost:

  • comercializarea unor fructe și legume depreciate, cu mucegai și pete, care nu respectau criteriile de calitate (diferite calibre de mărime;
  • comercializate la aceeași categorie), fără a avea menționată corect țara de proveniență;
  • comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită;
  • comercializarea unor produse preambalate care, prin cântărire, s-a dovedit a avea o greutate netă mai mică decât cea înscrisă pe etichetă;
  • folosirea unor cuptoare neigenizate;
  • nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor;
  • comercializarea unor produse din carne cu acumulare de lichid în ambalaj;
  • nereguli privind modul de prezentare şi publicitate a sucurilor din fructe şi a băuturilor răcoritoare (existenţa la raft a unor produse, având afişate pe etichetele de preţ ale comerciantului informaţii false cu privire la denumirea produsului);
  • existența unor zone neigienizate ale pavimentului și pereților;
  • folosirea unor spații de depozitare insalubre;
  • comercializarea unor produse alimentare cu acumulări de gheață în ambalaj;
  • folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, cu zone cu vopsea exfoliată, urme de rugină, chedere rupte;
  • lipsa afișării informațiilor referitoare la valabilitatea produselor gătite în zona gastro;
  • depozitarea unor produse de panificație congelate fără etichete cu elemente de identificare;
  • folosirea unor echipamente insalubre (vitrine frigoririce și de panificație, rafturi pentru produse și de panificație, recipiente de condimente etc.);
    comercializarea unor produse de panificație fără a avea informațiile specifice afișate la raft;
  • comercializarea unor produse fără a avea afișate etichetele de preț la raft;
  • comercializarea unor produse alimentare vrac fără a avea menționată data deschiderii ambalajului;
  • depuneri masive de gheață pe suprafața plafonului și în partea superioară a pereților camerei de frig;
  • neconcordanțe între prețurile produselor la raft față de cele de la casa de marcat;
  • comercializarea unor jucării din pluș recomandate de la vârsta 0+, fără a avea indicații sau cerințe de siguranță menționate pe etichetă (fibrele se desprind ușor);
  • nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa, la vânzare, a produsului singular, în cazul promoțiilor de tip multipack);
  • comercializarea unor produse nealimentare fără a avea informațiile traduse în limba română, pe etichetă;
  • nerespectarea vecinatăților la păstrarea produselor alimentare de origini diferite;
  • comercializarea unor ouă sparte și crăpate, cu scurgeri de conținut;
  • expunerea la comercializare, în vitrina destinată produselor românești, a unor fructe de import;
  • lipsa afișării atestatului de produs traditional, pentru produsele comercializate ca fiind produse tradiționale;
  • lipsa precizării pe eticheta citricelor dacă au coaja tratată sau nu.

Related Post

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECONOMIAZILEI.RO